6 клас

04.11.2021

Мої вітання на уроці географії.

Тема уроку: Географічні координати
 
 
 Кожен пункт плану це посилання на відеорагменти з поясненням.
 
Д/з: переглянути відеофрагмент, опрацювати параграф з підручника

01.11.2021

Мої вітання на уроці географії.

Тема уроку: Географічні координати
 
 
 Кожен пункт плану це посилання на відеорагменти з поясненням.
 
Д/з: переглянути відеофрагмент, опрацювати параграф з підручника

 

 

27.05.2020 

Христос Воскрес! Мої вітання.

 Контрольна робота

25.05.2020 

Христос Воскрес! Мої вітання.

Тема уроку: Планета людей

Записуємо в робочих зошитах тему і план уроку:
1. Держави світу

2. Вплив людини на природу.


Кожен пункт плану це посилання на відеорагменти з поясненням.

Інформаційний блок

Д/з: опрацювати параграфи 61  ст.242;  62 ст.248; Повторити теми "Біосфера та грунти", "Природні комплекси", розділ "Планета людей"для написання контрольної роботи.

22.05.2020 

Христос Воскрес! Мої вітання.

Тема уроку: Планета людей

Записуємо в робочих зошитах тему і план уроку:
1. Кількість і розміщення населення

2. Раси і народи світу

Кожен пункт плану це посилання на відеорагменти з поясненням.

Інформаційний блок 

Д/з: опрацювати параграфи 59  ст.233;  60 ст.236  


18.05.2020 

Христос Воскрес! Мої вітання.

Перевірка домашнього завдання: "Грунти"  

Тема уроку: Природні комплекси

Записуємо в робочих зошитах тему і план уроку:
1. Природні комплекси, як наслідок взаємозв'язків компонентів природи.
2. Географічна оболонка - найбільший природний комплекс.
3. Природні зони Землі, їх особливості.

Кожен пункт плану це посилання на відеорагменти з поясненням.

Перевір себе:

Гра  Знайди пару 

Розташуйприродні зони



Д/з: опрацювати параграфи 56, 57, 58.  

15.05.2020 

Христос Воскрес! Мої вітання.

Перевірка домашнього завдання: "Біосфера"  

Тема уроку: Ґрунти

Записуємо в робочих зошитах тему і план уроку:
1. Властивості ґрунтів.
2. Ґрунтовий покрив. Карта ґрунтів.
3. Вплив людини на ґрунтовий покрив.

Кожен пункт плану це посилання на відеоуроки МОН 

Просто про ґрунт 


Д/з: опрацювати параграф 55 ст.217

 08.05.2020 

Христос Воскрес! Мої вітання.

Сьогодні в нас урок вивчення нового матеріалу.    

Тема уроку: Біосфера

Записуємо в робочих зошитах тему і план уроку:
1. Складові біосфери.
2. Поширення рослинності і тваринного світу.
3. Вплив людини на рослинність і тваринний світ.

Відеоурок від МОН

Біосфера

Біосфера  (додаткова теорія)

Д/з: опрацювати параграф 54 ст.212

04.05.2020

Христос Воскрес! 
Вітаю вас на уроці.

Сьогодні контрольна робота по темі: "Гідросфера" 

Всіх питань в контрольній є 24. Повне їх виконання це 12 балів.
Бажаю всім успіху!

27.04.2020

Христос Воскрес! 
Вітаю вас на уроці.
Перевірка домашнього завдання по темі:

"Підземні води. Термальні і мінеральні води". 

При відповідях в тестах: якщо варіанти відповідей мають кілечко, то питання з однією правильною відповіддю, якщо квадратик, то правильних відповідей кілька.

Тема уроку: Гідросфера

Записуємо в робочих зошитах тему і план уроку:
1. Значення вод суходолу для природи і людини.
2. Охорона вод Світового океану і суходолу.

Відеоурок

Д/з: повністю повторити тему "Гідросфера" ( параграфи 41-53) з метою підготовки до контрольної роботи.

24.04.2020 

Христос Воскрес! Мої вітання.

 Перевірка теми "Льодовики. Багаторічна мерзлота."

Тема уроку: Гідросфера

Записуємо в робочих зошитах тему і план уроку:
1. Підземні води, їх утворення і залягання в земній корі.
2. Термальні і мінеральні води.

6 клас. Географія. Підземні води (Тиж.3:ВТ)

Д/з: опрацювати параграф 53 ст.207 


17.04.2020 

Доброго дня! Мої вітання. 

Хто не дивився, перегляньте будь-ласка, сьогоднішній урок.

Перевірка домашнього завдання: 

ТЕСТ

Тема уроку:  Гідросфера
Записуємо в робочих зошитах тему і план уроку:
1. Льодовики-багаторічні природні скупчення льоду.
2. Особливості утворення і поширення льодовиків.
3. Багаторічна мерзлота.

Цікаві факти

Льодовики і багаторічна мерзлота
Льодовики

Д/з: опрацювати матеріал підручника параграф 52 ст.203

13.04.2020

Доброго всім дня!
Мої вітання!

Перевірка домашнього завдання: 
Озера

Тема уроку: Гідросфера
Записуємо в робочих зошитах:
1. Болота, особливості їх утворення та поширення.
2.Штучні водойми і водотоки: ставки, водосховища, канали. 

Відеоурок 

Відеофрагмент   Болота

Відеофрагмент  Штучні водойми

Д/з: опрацювати параграф 50 ст.196; параграф 51 ст.200

10.04.2020

Доброго всім дня!
Вітаю Вас на уроці.

Урок вивчення нового матеріалу.

Тема уроку: Гідросфера
Записуємо в робочих зошитах:
1. Озера, їх різноманітність за площею, походженням озерних улоговин, солоністю.
2. Найбільші і найглибші озера земної кулі.

Озера Презентація

Відеоурок 1
Відеоурок 2

Д/з: опрацювати матеріал підручника параграф 49 ст.192
 

  06.04.2020

Доброго всім дня!
Вітаю Вас на уроці.

Як завжди опитування домашнього завдання:

Річки 

Тема уроку: Гідросфера.
Нагадую. що тему уроку і план необхідно записати в робочий зошит.
 1. Яку роботу виконує річка?
 2. Характер течії річок.
 3. Пороги і водоспади.
 4. Значення річок для людини.
  
Презентація 2

 Презентація1

Водоспади

Для повторення 

Д/з: опрацювати параграф 48 ст. 187

03.04.2020

Добрий день! Вітаю Вас на уроці.

 Спочатку самостійна:

1. Перейдіть у браузері ПК чи смартфона за посиланням:
https://forms.gle/xiqNUUypPmP8gbiM8

Тема уроку: Гідросфера.
1. Води суходолу - поверхневі і підземні. ( ст.183).
2. Річка і її елементи. ( ст. 183-184).
3. Річкова система. річковий басейн. (ст.185).
4. Живлення річок і водний режим. ( ст.185-186) 
Переглянути: 
Води суходолу. Річки.
Річки, їх будова.

Д/З: Опрацювати матеріал підручника. (параграф 47 ст.183)
Підготуватися до тестової роботи по даній темі.

30.03.2020

Добрий день!
Вітаю Вас на уроці.
Спочатку самостійна:
1. Перейдіть у браузері ПК чи смартфона за посиланням:
2. Вставте код учителя: 254349
Тема уроку: Океан та людина.
Д/з: опрацювати параграф № 46 ст. 180.
Бажаю успіхів!

20.03.2020

Доброго дня!

Вітаю всіх на уроці географії. Прошу записати в робочому зошиті:
Тема уроку: Гідросфера

1. Рухи води в Океані. (Презентація)

2. Життя в океанах і морях. (Презентація)

Опрацюйте матеріал параграфу № 43 і № 44. По даних параграфах підготуватися до самостійної роботи.


16.03.2020

Тема: Властивості вод світового океану.

Опрацювати параграф № 42 ст. 167 (підручник).

Презентація  

Цікаве про океан 

   






Тематичне оцінювання по темі «Атмосфера» 

І рівень

 
Тематичне оцінювання  по темі  «Атмосфера»                       

І рівень

1.    Повітряною оболонкою Землі є:
а) літосфера;    б) гідросфера;    в) атмосфера.
2. Кількість водяної пари, що міститься в 1 м3 повітря і виражена в грамах, називається:
а) відносна вологість;   б) абсолютна вологість.
3.Вітри, що двічі на рік змінюють свій напрямок:
а) пасати;         б)бризи;        в) мусони.
4. Вітер, що дме на південь, називається:
а) північний;   б) південний;     в) східний.
5. Прилад для вимірювання атмосферного тиску - це:
а) барометр;    б) гігрометр;      в) флюгер.
6. Стан приземного шару повітря в даному місці у певний час - це:
а) погода;         б) клімат.

ІІ рівень

7. З яких основних газів складається атмосферне повітря?
8. Як обчислюється середньомісячна температура повітря?
9. Що називають атмосферним тиском?
10. Як змінюється температура повітря з висотою?
11. За політичною картою світу (див. форзац) назвіть країни, терито­рія яких заходить за Північне полярне коло.
12. Чому у напрямку від екватора клімат стає холоднішим?

  ІІІ рівень

13. На висоті 3 км температура повітря 0 °С. Яка температура в цей час біля підніжжя гори?
14. У результаті чого виникає парниковий ефект?
15. Які види хмар можна спостерігати у вашій місцевості?
16. У чому виявляється вплив людини на атмосферу?
17. Які розрізняють на землі основні та перехідні кліматичні пояси?
18.  Чому тропосферу називають «фабрикою» погоди?

 ІV  рівень

19. Що називається абсолютною та відносною вологістю повітря?
20. Які причини зумовлюють утворення різноманітних повітряних мас ?
21. Що є причиною утворення вітру?
22. Як утворюється роса та іній?
23. Чому кажуть, що хмари народжуються і закінчують своє «життя» на Землі?
24. Які причини зумовлюють утворення різноманітних повітряних мас ?

 
Тематичне оцінювання по темі «Літосфера»

Рівень І 
 
1. Літосфера - це:
а) водна оболонка Землі; б) кам'яна оболонка Землі; в) повітряна оболонка Землі.
2. Гранітного шару немає в земної кори:
а) океанічного типу; б) материкового типу.
3. До зовнішніх процесів належать:
а) робота вітру; б) вулканізм; в) робота води; г) вивітрювання.
4. До складу літосфери входять:
а) мантія; б) астеносфера; в) земна кора; г) ядро.
5. Знайдіть зайве слово у логічному ланцюжку:
шельф - материковий схил - бархан - глибоководний жолоб.
6. Дахом світу можна назвати гори:
а) Кримські; б) Гімалаї; в) Уральські.

Рівень ІІ

7.Які явища свідчать, що земна кора весь час перебуває в русі?
8. Що спричинює цунамі?
9. Де знаходяться найвища і найнижча точки земної кори?
10. Який рельєф має дно Світового океану?
11. Як на географічних картах позначають вулкани?
12. Назвіть планетарні форми рельєфу.

Рівень ІІІ

13. Що розуміють під внутрішніми силами Землі?
14. Як людина може змінювати рельєф?
15. Де виникають сейсмічні зони?
16. Які процеси зумовлюють утворення гір?

Рівень ІV

17.Чи буде правильним твердження, що поверхня материкової
земної кори збігається з площею материків?
18. Що спільного в роботі води, вітру і льодовиків?
19. Що спільного в роботі води, вітру і льодовиків?
20.Визначте географічні координати вулкана, що став не тільки
географічним явищем, а й історичною подією.


Питання для самоконтролю по темі “Багатства Світового океану”

1. Що називають біологічними ресурсами океану?
2. Що є мінеральними ресурсами океану?
3. Що називають багатствами Світового океану?
4. У чому значення енергетичних ресурсів Світового океану?
5. Чому життя в океані таке різноманітне?
6. Де і чому в океані живих організмів найбільше?
7. Доведіть, що проблеми Світового океану зумовлені діяльністю людини.
8.Визначте джерела забруднення вод Світового океану.

Самостійна робота по темі «Гідросфера»

1. Гідросфера –це:
а) повітряна оболонка Землі;
б) тверда оболонка Землі;
в) водна оболонка Землі;
г) оболонка населена живими організмами.
2. Світовий океан вкриває більшу частину поверхні планети, а саме:
а) 60%;
б) 70%;
в) 71%;
г) 72%.
3. Які острови є за походження ?
4. Яка температура в Світовому океані на глибині 2 км?

1. Який всесвітній процес пов’язує всі складові частини гідросфери:
а) рухи води в океані;
б) кругообіг води в природі;
в) кругообіг речовин у земній корі;
г) наявність течій.
2. Одиниця виміру солоності води —
а) проміле
б) відсоток.
3. Чим острів відрізняється від материка ?
4. Що таке припливи і відпливи ?


 Тематичне оцінювання по темі: " Біосфера та грунти", " Природні комплекси", "Планета людей"

1. Кількість населення на Землі становить:
а) 6 млн; б) 6 млрд; в) 47 млн.
2. М.Миклухо-Маклай проводив дослідження в:
а) Антарктиді; б) Новій Гвінеї; в) Африці.
3. Корінне населення Америки:
а) індіанці; б) негри; в) мулати.
4. Які природні особливості вплинули на формування зовнішніх
ознак екваторіальної раси?
5. Як на політичній карті зображують держави світу та їх столиці?
6. Скільки держав у світі?
7. Що таке ґрунт ?
8. Як обчислюють густоту населення?
9. Які держави є сусідами України?
10. Встановіть, якій державі належить найбільший острів світу Гренландія
11. Чому на земній кулі відбувається закономірна зміна географічних поясів від екватора до полюсів ?
12. У чому виявляється ритмічність географічної оболонки ?
13. Зовнішні ознаки — жовтий колір шкіри, пряме чорне волосся,
вилицювате обличчя — належать расі:
а) монголоїдній; б) європеоїдній; в) екваторіальній.
14. Найбільший за численністю народ світу:
а) українці; б) білоруси; в) китайці.
15. Країни, що дали світові відомих першовідкривачів і мандрівників
доби Великих географічних відкриттів:
а) Польща; б) Іспанія; в) Португалія; г) Туреччина; ґ) Австралія
16. Яка кількість населення України?
17. Яка держава займає цілий материк і який материк не належить
жодній державі?
18. Які бувають населені пункти?
19. Які є природні комплекси на Землі ?
20. Як різняться між собою місто і село? Які між ними зв’язки ?
21. Поясніть причини нерівномірного розміщення населення Землі.
22. Поясніть у чому полягає цілісність географічної оболонки ?
23. Які причини впливають на кількість населення ?
24. Назвіть компоненти природного комплексу. Які будуть наслідки якщо один із компонентів знищити ?



Тематичне оцінювання по темі «Гідросфера»

1.    Чорне море є:
а) зовнішнім; б) внутрішнім; в) морем-озером.
2.    Солоність води найбільша в морі:
а) Чорному; б) Червоному; в) Балтійському.
    3. Припливи і відпливи викликані силами тяжіння:
а) Землі; б) Марса; в) Сонця; г) Місяця.
4.    Дано географічні поняття - океан, ставок, річка.
Виберіть для кожного з них ознаки, які характеризують це понят­тя: береги, русло, акули, вода, замкнутість, солона вода, гирло, величезні розміри, риба, рукотворний, повінь.
5.    Як називають групу островів, розташованих поблизу один від
одного?
6. Води якого океану хлюпотять в Азовському морі?
7. Чому космонавти з космосу бачать нашу планету блакитною?
8. Чим теплі течії відрізняються від холодних?
9. Як можна використати енергію вод Світового океану?
10.Які частини гідросфери зображені на географічній карті, а які - ні?
11.Як ви поясните твердження: «Сонце - двигун води в Океані».
12.Чому Гольфстрім і Північноатлантичну течію називають «обігрівачами» Європи?
13. Явище, коли річка не може «поміститися» в своїх берегах і затоп­-
лює заплаву, називається:
а) межень; б) вододіл; в) повінь.
14.    Озерні улоговини найбільших і найглибших озер мають поход-­
ження:
а) тектонічне; б) льодовикове; в) заплавне.
15.    Найкращими для пиття є води:
а) річкові; б) озерні; в) міжпластові.
 16. Яка середня солоність океанічної води?
 17. Чому люди для своїх потреб беруть воду з колодязів, а не з річок?
 18. Чому мінеральну воду називають «цілющою»?
19. Як утворюються болота?
20. Чим гірський льодовик нагадує річку?
21. Чому річки потрібно охороняти і дбайливо використовувати їх воду ?
22.Чи можна натрапити на сніг і лід в Африці? Якщо ні, то чому?
Якщо так, то де і чому?
23.Чому одні гірські породи пропускають воду, а інші – ні?
24.Чи можливе утворення льодовиків у Кримських горах чи Українських Карпатах? Що і як повинно змінитися для цього в природі?